
Membrii Comisiei Electorale Centrale (CEC) au avut astăzi, o discuție, cu reprezentanții difuzorilor de publicitate proprietari sau gestionari ai dispozitivelor de publicitate fixă sau mobilă.
Participanții la discuții au realizat un schimb de opinii despre condițiile de difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, în contextul prevederilor Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr.1155/202. S-a accentuat faptul că publicitatea electorală este caracteristică campaniei electorale, care va începe cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor, până atunci fiind posibilă difuzarea doar a publicității politice. Totodată, în perioada electorală a alegerilor generale, sunt difuzate doar mesaje de interes public aprobate de CEC.
În conformitate cu prevederile Codului electoral, difuzorii de publicitate proprietari sau gestionari ai dispozitivelor de publicitate fixă sau mobilă sunt obligați să dea publicității condițiile în care oferă spațiu publicitar și alte servicii conexe concurenților electorali, participanților la referendum sau grupurilor de inițiativă, informând CEC. Comisia publică aceste informații pe pagina sa oficială, la rubrica „Alegeri locale generale 2023”.
În perioada electorală, difuzorii de publicitate proprietari sau gestionari ai dispozitivelor de publicitate fixă sau mobilă sunt obligați să prezinte Comisiei Electorale Centrale săptămânal informația privind veniturile obținute din publicitatea politică/electorală a fiecărui partid politic/bloc electoral/concurent electoral.