Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova a fost nominalizată pentru conferirea unui trofeu la categoria Implicarea Cetăţenilor. Premiile Electorale Internaționale au fost stabilite de către Centrul Internațional pentru Studii Parlamentare (ICPS) și Centrul Internațional pentru Psihologiei Electorală (ICEP), pentru recunoașterea realizărilor și contribuției semnificative a subiecților electorali la democratizarea procesului electoral. În total. sunt stabilite nouă categorii, Premiul pentru Implicarea Cetățenilor (Citizens’ Engagement Award) fiind oferit pentru implementarea unor politici care duc la îmbunătățirea participării la alegeri și la creșterea încrederii cetățenilor față de procesul electoral.

Selectarea organizațiilor finaliste a fost realizată de către un comitet de premiere, constituit din oficiali electorali din alte state și reprezentanți ai unor organizații internaționale prestigioase de profil: Comisia de la Veneția, Fundația Internațională pentru Sisteme Electorale (IFES), ICPS și ICEP. Criteriile care definesc nominalizările reprezintă originalitatea inițiativei, cât de bine au fost concepute și implementate activitățile, dar și eficiența rezultatelor acestea.

Gala de Premiere va fi organizată în cadrul celei de-a XVII ediţii a Simpozionului Internaţional în domeniul electoral, care va avea loc în perioada 28-29 ianuarie 2019 la Accra, Ghana.

Menționăm că pe parcursul anului 2018, Comisia Electorală Centrală și Centrul de Instruire Continuă în Domeniul Electoral, cu suportul proiectului PNUD EDMITE, au implementat, pentru prima dată, în afara perioadei electorale, o amplă campanie de educare și informare a cetățenilor. Programul de activități a fost unical atît prin numărul și complexitatea subcampaniilor, cît și prin perioada extinsă de implementare, varietatea instrumentelor utilizate și numărul extins de parteneri și grupuri țintă de beneficiari (tineri, femei, diaspora, persoane cu dizabilități, minorități etnice, etc.). Acțiunile au fost planificate, inclusiv în contextul modificărilor făcute la legislația electorală în anul 2017 și a necesității informării cetățenilor privind sistemul electoral mixt ce va fi utilizat pentru organizarea alegerilor parlamentare din 24 februarie 2019. Strategia de comunicare a pus un accent deosebit pe informarea directă a alegătorilor.

Imprimare